חלון לרוח - "הבית הזה הוא אני"
top of page
  • תמונת הסופר/תShuli

חלון לרוח - "הבית הזה הוא אני"

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

ברוכים הבאים לליין הפוסטים החדש שלי – חלון לרוח. כאן אספר לכם על סדנאות, הרצאות וסיורים מעניינים, בתחומי האומנויות והרוח. אלה מרחבים בהם ניתנת לכם ההזדמנות להשתעשע עם רעיונות, ללמוד דברים חדשים ולהיחשף לעולמות מרתקים או בעצם – לפתוח חלון להשראה הפנימית שלכם.

והפעם, "הבית הזה הוא אני", סיור מעצבות מבית רוית אורגד.

יצירות שזירה של האמנית נוני יבנאי

למה דווקא החלון הזה?


יש כמה סיבות לבחירתי להגיע לסיור הזה. ראשית, המנחה-היוזמת, רוית אורגד בר-לב. את רוית הכרתי בסופ"ש לנשים שהיא ארגנה ומנחה בראש פינה (זה קורה כבר כמה שנים ומומלץ מאד). הייתי, חוויתי, ראיתי כי טוב, וידעתי שלרוית יש טעם טוב וחיבורים מעניינים.


שנית, אני אוהבת אמנות, אך כמעט לא הולכת למוזיאונים וגלריות. אם כך, בטח תשאלו מדוע באתי לכאן?

בסיור הזה נפגשים עם האמניות בחללי העבודה שלהן, במקום בו הן יוצרות, חוות, חשות את החומר, טועות ומצליחות. זה מדבר אליי הרבה יותר מחללים סטריליים בהם מוצגים פריטי האמנות במנותק מהחיים האמתיים. אני אוהבת לשמוע את הסיפורים שמאחורי היצירות ולהכיר את האנשים ואת תהליכי היצירה (אל תגלו, אבל לפעמים אף יותר מהיצירות עצמן...).


והסיבה השלישית הייתה שהסיור מתרחש ביישוב בו אני חיה, פרדס חנה. בהתחלה ראיתי את זה כעניין לוגיסטי (כמה נוח להגיע לסיור ללא פקקים), אבל בדיעבד הבנתי שהערך המוסף כאן עבורי הוא כפול ומכופל, כי אני זוכה להכיר את האמניות שחיות כאן קרוב אליי, ועכשיו שהכרתי, אוכל לקפוץ ולבקר או לרכוש מיצירותיהן בכל עת שאחפוץ .


חלון פתוח


הסיור נפתח בארוחת בוקר בבית קפה מקומי בפרדס חנה, "הצבי", באורוות האמנים, מתחם מקסים בו התאגדו כמה אמנים יחד ויצרו סביבה קסומה. האוכל בבית הקפה טעים, מזין ונדיב ועושה חשק לחזור גם ללא קשר לסיור.

לאחר מכן נתנה רווית הרצאה על משמעות הבית הפנימי והחיצוני, תחום אותו היא חוקרת ובו היא גם מתמחה – עיצוב בתים בדרך הלב. הרצאה מעניינת ומעוררת מחשבה, שמחברת כל אחד מהמשתתפים אל הבית הפרטי שלהם.

ואז יצאנו לדרך, לפגוש כמה אמניות, היוצרות בחומרים שונים מאד, כל אחת מתוך העולם האישי שלה.

מספר ושמות האמניות משתנים מסיור לסיור, אפשר לברר מראש מי הן האמניות שאצלן מבקרים.


קצת כדי לשטוף את העיניים ולדגדג לכם בקצות האצבעות, אביא כאן דוגמאות מהאמניות אצלן ביקרנו. כדי להכיר יותר ולחוש בעצמכן מומלץ כמובן להגיע לסיור.

שילה אורינגר – שילה חיה בכפר גליקסון, ומציירת על כל מיני חומרים שהיא מוצאת. בשיחה סיפרה שילה איך כילדה בסביבה קיבוצית חד-גונית היא הייתה מפעילה את הדמיון שלה בכל מקום בו הייתה נמצאת וכך פיתחה יכולת למצוא סיפור בכל מקום. ביצירות שלה היא בוחרת לשלב ״זבל״ כמו פחית חלודה וחומרי יוקרה כמו צבע זהב.

שיחה בביתה של שילה אורינגר
שיחה בביתה של שילה אורינגר
יצירה של שילה אורינגר, ציור בפחית חלודה
יצירה מרתקת של שילה אורינגר, ציור בפחית חלודה

נעמה סגל – תהליך נפשי עמוק ופיטורים שעברה הביאו את נעמה חזרה אל הציור, אחרי שנים ארוכות בהן לא ציירה. נעמה בוחרת ליצור עם חומרים שכל אחד יכול למצוא בקלות ולכן היא מציירת על דיקטים עם עפרונות, צבעים תעשייתיים וצבעי פנדה. נעמה מגדירה את עצמה ציירת-מוכרת ומאד חשוב לה להנגיש את יצירות האמנות.


נעמה סגל מסבירה על יצירותיה, ברקע ציור שלה
נעמה סגל מסבירה על יצירותיה, ברקע ציור שלה

לורי גולדשטיין – לורי מעצבת בקרמיקה. בסטודיו הפרטי שלה ניתן לראות סוגים שונים של כלי חימר בשלבי עבודה שונים. לורי הייתה בעברה מעצבת תפאורה בתיאטרון והיא בוחרת להכניס את גמישות הבדים המוכרת לה אל תוך החימר בטכניקה ייחודית. היא יוצרת כלים יפיפים ופונקציונליים.


לורי גולדשטיין מספרת על כלי החימר בסטודיו שלה
לורי גולדשטיין מספרת על כלי החימר בסטודיו שלה

דוגמא מתוך שפע הסגנונות של לורי גולדשטיין
דוגמא מתוך שפע הסגנונות של לורי גולדשטיין

נוני יבנאי – נוני אורגת כלים באמצעות ראטן, חומר שגדל ביערות גשם. החומר מאד מאד חזק ועמיד לשנים כאשר נשמר בתוך הבית ( לא בחוץ בשמש הישראלית) . הרגשתי כאילו קפצנו לביקור בארץ רחוקה.


נוני יבנאי מסבירה על אחת משיטות האריגה
נוני יבנאי מסבירה על אחת משיטות האריגה

טל טנא צ׳צ׳קס - טל יוצרת אמנות מצעצועים שאחרים זורקים ומתמקדת בקשר שבין איסוף צעצועים לאיכות הסביבה. היא עיצבה את תערוכת ״צעצועיזם״ יחד עם גיל ריבה ומתוך הדרך שעברה נולדה ההרצאה שלה, ״אפטר פארטי״. עוד לא הייתי בהרצאה אבל המפגש איתה בהחלט עשה לי חשק!


טל טנא צ'צ'קס בסטודיו שלה
טל טנא צ'צ'קס בסטודיו שלה
מיצירותיה של טל טנא צ'צ'קס
מיצירותיה של טל טנא צ'צ'קס

היה מרתק עבורי לגלות שכל הנשים האלה עברו שינויים משמעותיים בחייהן, שהובילו אותן אל האמנות הספציפית באמצעותה הן יוצרות היום. מצאתי שרגעי שינוי כאלה אני מחפשת גם אצל המרואיינים שלי בראיונות האישיים ( סקרנים? המשיכו לדפדף בפוסטים בבלוג).

מי פתח לנו את החלון?


רוית אורגד , נשואה פלוס תאומים, ילדה וכלב, מעצבת בתים לאנשים אנושיים. רוית מנחת מיינדפולנס, יוזמת "מודעת" פעילות תוכן לנשים חוקרות - סופ"שים ופעילות מניידפולנס בשילוב תנועה. רוית בעלת בלוג שבו היא מראיינת יוצרות ישראליות. כל היוצרות בסיור הזה התארחו גם בבלוג וניתן לקרוא עליהן עוד שם.



על הצד הטכני:


משך הסיור: 9:30-15:30

מיקום: פרדס חנה והסביבה

ניידות: הגעה עצמאית, יש צורך ברכב במהלך הסיור (אפשר לחבור כמה משתתפים יחד).

עלות ההשקעה בעצמך: 280 ₪ כולל ארוחת בוקר!


רוצים הנחה?

שתפו את הפוסט במדיה החברתית, כתבו לי ותוכלו לקבל הנחה של 10%

(ההטבה תקפה עד ה-18.1.19).


שירה והשראה


איך אפשר לסיים בלי שיר? ביקשתי מרוית לבחור שיר ישראלי שהיא מרגישה שמעורר בה השראה ומחוברת אליו והיא בחרה בשיר "אדם בתוך עצמו". איזה ישר נפלא! גם הוא יצטרף לפלייליסט של הבלוג, מוזמנים לשמור לכם ולהאזין בכל פעם שתרצו שירים שירוממו את רוחכם.

מוזמנים להירשם לניוזלטר, לגלות עוד אירועי "חלון לרוח" מעניינים ולקבל הטבות מיוחדות למנויים וגם כמובן להמשיך ולקבל השראה מאנשים מרתקים.


*כל הצילומים בפוסט צולמו על ידי במהלך הסיור.


119 צפיות
bottom of page